Ο όρος «Συνθήκη» συναντάται συχνά στη γλώσσα του
αυτοσχεδιασμού και της υποκριτικής, με την έννοια της «νέας υπόθεσης» πάνω στο
έργο, ενός μαθηματικού «έστω ότι» . Με αυτόν τον τρόπο ο ηθοποιός ερευνά εκ
νέου τα δεδομένα του θεατρικού κειμένου, δοκιμάζει ,και προσεγγίζει από
διαφορετική σκοπιά τον ρόλο.
«Μέχρι σήμερα, το κύριο αντικείμενο υπήρξε ο χαρακτήρας και
οι συνθήκες δεν ήταν παρά δευτερεύουσες· σήμερα, πρέπει οι συνθήκες να γίνουν
το κύριο αντικείμενο και ο χαρακτήρας να γίνει το δευτερεύον». Η επικαιρότητα
της πρότασης του Ντιντερό (1757) αποτελεί τη βάση για την προσέγγιση του έργου
του Ζενέ Οι Δούλες. Η σύγκρουση εξουσιαστή-εξουσιαζόμενου μεταφέρεται από το
σπίτι σ’ έναν άλλο χώρο. Η νέα αυτή συνθήκη επιτείνει τη σύμβαση του «θεάτρου
εν θεάτρω» και η ψευδαίσθηση της ψευδαίσθησης των ηρωίδων του Ζενέ γίνεται
πραγματικότητα. Η απρόσωπη και συνεπώς δυσδιάκριτη στις μέρες μας εξουσία
μετατρέπει τις ανθρώπινες ζωές σε αριθμούς και το θέατρο γίνεται ο τόπος όπου
επανέρχεται το απωθημένο.
Σκηνοθεσία-επιμέλεια κειμένου: Ομάδα «ΤΛΩ»
Ερμηνεύουν: Κατερίνα Κρέπη, Μαίρη Χάγια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου